lene misfeldt. psykolog.jpg

Psykolog

Lene Skov Misfeldt

Terapi, rådgivning og mindfulness

Sensitiv eksistens lilla 2.png
 

When we practice loving kindness and compassion, we are the first ones to profit

- Rumi

Orlov

Fra den 1 april 2021 holder jeg orlov fra Klinikken og det er derfor ikke muligt at booke en tid.

Jeg tilbyder:

  • Terapi i Aarhus klinik

  • Forældrerådgivning

  • Internet konsultationer - via skype og Google Meet.

skype.png

Jeg arbejder f.eks med:

  • angstproblematikker

  • stress

  • udbrændthed

Min tilgang til det terapeutiske er baseret på min viden og mangeårige erfaring med ACT, Mindfulness  og Self-compassion.  

Tilmeld dig mit nyhedsbrev

Tak for din tilmelding til nyhedsbrev!

 

Læs hele udtalelsen - Klik her

“Lene skaber i alle sessioner, uanset om det er fysisk i Aarhus eller på Skype, et trygt rum hvor der er plads til hele følelsesskalaen. Hvilket giver en større tryghed og har skabt en større åbenhed fra min side. ” ....

 

Nanna 

Bliver du kastet omkuld i følelsernes oprørte hav?

Mange af os kan opleve et intenst indre følelsestumult. Den ene kraftige følelse griber den anden. Vi kan gå fra glæde til vrede, til fortvivlelse og frustration - f.eks på grund noget en anden siger til os, eller fordi vi kommer til at tænke på noget. Følelserne er voldsomme og kan fylde hele ens system.  Det kan gøre at du kommer til at handle på en uhensigtsmæssig måde, som efterfølgende giver stof til selvbebrejdelse og dermed yderligere følelsestumult. Hvordan kan vi være i dette stormfulde hav af følelser.

 

Hvordan kaster vi anker?

Monkey mind - når tankerne tager over

Det siges at vi har omkring 50.000 tanker om dagen. Når vi ikke er i gang med en opgave og ikke er opmærksomme, myldre tankerne ofte rundt i alle mulig retninger. I østlig filosofi bruges ofte metaforen ”Monkey Mind” til at  beskrive, hvordan tankerne, som en abe konstant griber fat og hopper fra gren til gren, eller sagt på en anden måde: at sindet konstant fortæller ”historier”. Når tankerne kører på autopilot kan vi let forsvinde helt væk, nærmest som i en trance, f.eks. ved at gruble over ting, der er sket i fortiden eller bekymre os om det, der skal ske i fremtiden. Og når vi er helt optaget af at tænke eller forfølge de mange historier sindet fortæller, så er vi ikke til stede i nuet, ikke nærværende og levende.

Har du en højtråbende indre kritiker?

Kender du til at have en indre stemme, der nærmest konstant snakker løs, som en indre kommentator, der dagen lang uophørligt har travlt med at kommentere alt ved os selv; den analyserer, vurderer og dømmer alt hvad vi oplever eller gør? Og den gør blot det den gennem tiderne er programmeret til at gøre; at hjælpe os og sikre vores overlevelse, ved at søge efter fejl og se efter farer og løse problemer. Vi kan ofte have travlt med at kritisere og bebrejde os selv, for ikke at leve op til de regler og krav vi har til os selv, og som oftest er langt højere end dem vi har til andre. Faktisk er vi mest tilbøjelige til ”slå os selv oven i hovedet”, når vi i forvejen har det allersværest, som når vi har fejlet, befinder os i en vanskelig situation eller oplever andre kriser i livet. Men vi kan lære at støtte og styrke os selv, og behandle os selv med venlighed og forståelse, på samme måde som vi behandler andre med venlighed og empati, når de har det svært.

Kontakt mig

send en mail.

tak for din besked - jeg svarer snart tilbage